fredag 7 februari 2014

hej vad det går!

Förra fredagen...
Rosa naglar idag. Svart i övrigt. Fin Fredag. På programmet står argumentative writing för en grupp. Finfredagsfika med kollegorna. Se till att måndagen och tisdagen är uppstyrda. Fylla på lite i förråden här hemma och kanske köra ett cykelpass på gymmet? Jag har i alla fall med mig träningsväskan och bilen.

Kvällen... får bli lite fredagsmys på egen hand. Kanske en film? Jag skulle kunna säga en del om ensamhet, men eftersom min den här helgen är helt självvald så avstår jag. Jag är inte ensam - jag är bara själv. Det är en enorm skillnad.

Men... det är märkligt att det är så svårt för kretsar att vidga sig. Mina empiriska studier har också gett vissa, lite överraskande, resultat vad gäller vilka grupper som faktiskt öppnar upp för nya bekantskaper. Som om inte detta vore nog är jag ju en smula picky själv och vill inte umgås med vem som helst. Jag vill umgås med människor jag kan slappna av med. Sådana som inte går mig på nerverna, till exempel. Eller som delar ungefär samma värderingar som jag själv. Som jag har ett utbyte av. Livet är för kort för att jag ska vilja lägga tid på människor som tar mer än de ger, tycker jag... Så jag kan gott ha det. ;-)

Med blandade känslor delar jag en av mina favoritlåtar, när det gäller cyklingen. Rejäl belastning och så bara köra, som fan! I övrigt vet jag inte om jag klarar att ta Helloween på allvar. Vi skojade för mycket om dem, jag och P (som jag fortfarande tänker på... så ofta... #hatadöden).



4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kallar mig ensam, tycker jag är väldigt ensam. Det tycker många är märkligt för "du är ju så social...". Men jag är väl också alldeles för picky. Vem orkar umgås med de som är ointressanta?

magda sa...

Nämen... precis.

Jag känner mig också ensam ibland. Vansinnigt ensam. Och är det. Men just den här helgen ska det bara bli skönt att vara... själv.

ming wan lee sa...

"Livet är för kort för att jag ska vilja lägga tid på människor som tar mer än de ger". Helt rätt! med ålderns rätt har man lärt sig fallgroparna och vet vad man behöver för att vara en trevlig kompis tillbaka. Simple as that.

magda sa...

Ja!