tisdag 4 februari 2014

alltid redo?

Den där Quizkampen, alltså. Det finns ju ett skäl till att jag aldrig spelar dator- eller tevespel eller ens sådana där som brukar finnas (fanns?) i telefoner. Aldrig. Någonsin. Men så hamnade jag i QK-träsket (ja, uttala det gärna just så...) och den lilla självbehärskning jag har for åt pipsvängen. Vanligen brukar jag kunna lägga ner före tio på kvällen och sedan ta upp det om morgonen igen (bra sätt att starta upp hjärnan innan jag går upp) men igår... fan... klockan var över elva innan jag lyckades lägga ifrån mig telefonen och inte kika på vem av mina med/motspelare som svarat (en av dem tror jag jobbar natt eftersom hen enbart spelar väldigt sent och väldigt tidigt (och börjar när jag behöver sluta....).

Jag har alltså inte fått mina sju i natt, och det känns. Det blir mycket kaffe idag och ett heligt löfte till mig själv att släcka och somna klockan nio ikväll. Vi får väl se hur det går med det.

Inga kommentarer: