onsdag 15 januari 2014

sömnen

Åtta timmar. Jag är lite groggy av sömnmängden men samtidigt känner jag mig riktigt utvilad. Skönt. Jag tackar träningen för min extra goda sömn! På mitt köksbord tända ljus och nybryggt kaffe och på golvet bredvid åtta små grå tassar som trippar omkring. Lite blygt, men... ändå! Fyra vita också. betydligt morskare. Mys!

Nigeria. Det går inte att ignorera att ännu ett afrikanskt land har infört lagar som beskär människors liv, som kriminaliserar homosexualitet och där till och med guilt by association kan ge fleråriga fängelsestraff. Och detta politiska utspel stöds av religionen, naturligtvis. Konservativa kristna och muslimer med sharialagstiftning verkar vara toksams om detta. BLEH och FY och SKÄMMES TAMEJFAN!

Mycket att göra på jobbet idag, och jag tänkte låta dagen bli lite längre, också. Middag hos, och med, ett par goda vänner ikväll! Sweet!

Inga kommentarer: