lördag 18 januari 2014

*hjärta* mannen i mitt liv *hjärta*

Före.
Idag ringde han upp mig, när jag var ute på en kvällspromenad, på eftermiddagen. Vinden var bitig och snål men när jag pratar med Linus glömmer jag sådana petitesser. Vi har så mycket att prata om; kärlek och köksredskap, jobb och bilar, framtidsplaner och födelsedagar. Jag han ända hem och ändå var vi inte klara med vårt samtal. På tisdag fyller han tjugofem, denne man. Ändå... han kommer alltid vara min Lillmys, ju.

Dagen annars, då? Jag sydde lite i förmiddags. Ett par små ändringsarbeten, bara. Sedan hängde jag kvar en stund i arbetsrummet för att se vad som skulle hända. Inget. Absolut inget. Så jag gick ner i källaren och slängde i en tvätt och sedan satte jag mig i köket en stund.

Efter.




Efter ett tag började det hända grejer och nu har jag inte bara ätit en god måltid bestående av libanesisk linssoppa med zataarbröd till, utan dessutom finns det ett par burkar/bröd till två luncher, i kylen. Samt rårakor till tre luncher (eller om det kanske blir middagar?). Ytterligare en maskin tvätt är körd och hängd och jag har, alltså, promenerat ute i snön och kylan.

En på många vis skön, och välbehövlig, lördag.

Inga kommentarer: