tisdag 21 januari 2014

full speed ahead

WoopWoop! En fullständigt späckad tisdag ligger framför mig. Lektioner i en enda räcka rakt in i eftermiddagen, sitta in för en kollega på matteprov, hinna uppdatera de virtuella kursrummen, arbetsplatsmöte och sedan direkt vidare till gymmet. Inte optimalt att komma så sent till gymmet (en stund efter fem) eftersom det är rätt fullt då, men alternativet är att inte... och det är inget alternativ.

Jag kommer att vara hyfsat mör framåt kvällskanten och dammsugaren får jag rasta imorgon kväll, tror jag, även om det skulle behövas en vända med den (tack så mycket för det, katterna). Apropå katter... jag tror Torsten gillar rårakor, eller snarare doften av dem, eftersom han smög sig framända till soffbordet när jag satt och åt middag där igår kväll. Men han fick inte smaka. Ånej. jag har inte för avsikt att lära dem några dumheter...

Nu: hett svart av Byns bästa och vakna till liv ordentligt. Jag gjorde några bilburna ärenden efter jobbet igår men sedan fick det bli en riktigt rask och skön promenad. Jo, det är sant! Den var verkligen skön! Bra musik och dito kläder gör vilken som helst prommis njutbar - även när den företas i bitsk motvind! Efteråt värmde jag mina rårakor i ugnen och åt dem med rårörda lingon. resten av kvällen gick åt till att hålla mig upprätt en stund tills jag gick och la mig och tvärsomnade och lyckades sova så hårt att jag fortfarande är lätt groggy...

Förresten... så fyller Mannen I Mitt Liv år idag! Det är på dagen 25 år sedan våra ögon möttes för första gången och det var kärlek direkt!

*hjärta* GRATTIS LINUS! *hjärta*

Jag vet inte riktigt hur vädret kommer att arta sig idag, det är fortfarande beckmörkt ute, 2,5 minusgrader och vinden har avtagit. Kanske blir det sol? Det var det faktiskt igår, om än ytterst flyktigt...

Inga kommentarer: