måndag 16 december 2013

löftet

Jag har assistanshjälp i min bilförsäkring. En bärgare hämtade min bil i morse och hivade av den på verkstan där de konstaterade att batteriet var så slut att det helt enkelt bara var att byta ut. Nu går gamla Bettan som en klocka igen och spinner så fint, så fint. Jag lovade mig själv att så snart jag fått rull på den igen ska jag ta upp träningen. Jo, jag kör bil till gymmet. Det är tvåochenhalv kilometer dit och det ska vara enkelt att träna, tycker jag.

Så nu står väskan packad i hallen och imorgon drar jag dit, direkt efter jobbet. En mycket intensiv termin drar mot sitt slut och nu ska jag ägna mig åt mig själv och tanka ny energi inför nästa.

TJOHEJ!

3 kommentarer:

ming wan lee sa...

har du tänk på att promenaden dit och hem kan vara jätteskön och spännande och gratis och alldeles, alldeles underbar… ;)

ming wan lee sa...

tänkt*

magda sa...

Jo... och jag har gått den vägen många gånger. Men ska träningen bli effektiv och inte ta halva kvällen så är bilen ett bra alternativ, i den mörka, kalla vinterkvällen. OM sommaren kan jag cykla - det tar inte många minuter! :)