fredag 29 november 2013

saker jag tänker på när jag åker buss

Jag tänker på den goe lille gubben som försökte vigga en peng av mig på Gbg C. Flera försökte men han stack liksom ut.

Jag funderar på hur en del i min vänkrets liksom koketterar med sin singelstatus. Vafan... gör nåt åt det. Eller låt bli. Själv tycker jag att singellivet börjar bli trist och tänker vara lite proaktiv.

Och hur spännande är det inte när politiska dark horses, som antingen bevarat sina sympatier hemligare än  angelägenheter som rör Rikets säkerhet eller bekänt att de brukar rösta i opposition mot sittande regering - oavsett färg på denna - plötsligt dyker upp på FB-barrikaderna och vevar med röda fanor och spammar ner sin omgivning med allehanda citat och länkar...

Jag tänker på många andra saker, också... men de är ibland lite hemliga.

Uppdrag: gå till Youtube och leta upp en sjukt bra låt med Mountain. Och ha sedan en riktigt skön inledning på helgen.


Inga kommentarer: