lördag 9 november 2013

poppis loppis

Oj, vad det var många som, i likhet med mig, kommit på att kolla in lördagsloppisen på Miljöstationen här i Byn, idag. Inte så att en fick knô sig fram, men det var då fler folk där än jag sett förut.

Jag och Matilda pratade om hur gott det är med alldeles nymalet kaffe och sedan jag kom hem från Saudi har jag kollat Tradera efter fina kaffekvarnar. Jag hade så när halat in en vägghängd snygging, häromdagen, men i sista sekunden (bokstavligt!) var det någon som la över mitt bud. Idag hittade jag den här för trettio spänn. Och den funkar!


Ljusstakar i köksfönstret kan en inte ha för många. Tretti spänn för paret.


Och två fina tallrikar, en djup Svalan från Gefle och en härlig blommig från Portugal, för en tia stycket.


Kaffet blev gott, kan jag meddela! Nu: fortsätta skriva.

Inga kommentarer: