onsdag 20 november 2013

ingen sinekur

Bilden "lånad" från hd.se
Vi for från Byn vid sju i måndags morse och kom hem i natt vid ett. Rätt möra (understatement). En kulturresa med ca 70 elever är ingen semestertripp. Men det är en rolig och utvecklande upplevelse jag inte vill vara utan. Vi har stadsvandrat i Lund, fått guidning på Skissernas museum (ett fantastiskt ställe jag vill återvända till!) och i Lunds domkyrka. Vi har installerat oss på vandrarhem, strosat på egen hand i Malmö och ätit gott. Vi har sovit gott (jo, faktiskt gjorde de flesta av oss det) och ätit en bra frukost. Vi har besökt Tekniska museet, Moderna dito och vi har varit i moskén. En rundvisning bakom kulisserna på Operan gav en liten inblick i det enorma arbete som ligger bakom en föreställning som exempelvis Miss Saigon - som vi avslutade våra två dagar med, innan vi tog bussen tillbaka till våra djupa, småländska skogar. En perfekt avslutning, dessutom! Jag tror de allra, allra flesta blev mycket förtjusta i föreställningen! Jag inkluderad!

Idag mår jag som jag förtjänar. Klockan var nog nästan två innan jag lyckades varva ner tillräckligt för att somna. Och idag är det ju på'at som vanligt. Inga lektioner före lunch - men väl utvecklingssamtal och andra måsten som gör att jag kvistar mot jobbet så snart jag fått i mig kaffet.

Vilma och Torsten verkar ha haft det bra här hemma i min frånvaro. Det är ju inte som att de har hunnit börja sakna mänskligt sällskap. Ikväll inleder jag en massiv charmoffensiv. På katterna, dårå...

Den här är till dig, mellankusin Fanny:

Inga kommentarer: