söndag 17 november 2013

i mitt soppkök

Kanske klappa en ponny idag?

Mina homies har nu börjat utforska resten av huset. Jag vaknade i natt av mystiska dunsar men eftersom det inte klirrade och krasade och eftersom larmet inte gick somnade jag om. I morse kunde jag se att många böcker fallit ur hyllorna och hamnat på golvet. Mestadels böcker från andra hyllan, nedifrån räknat. Vilma och Torsten gillar alltså böcker och bokhyllor. Det tar jag som ett gott tecken!

Ute skiner solen från blå himmel och nattens hårda vindar är som... bortblåsta. Jag tror det får bli en promenad idag. Ryggen känns som vanligt, dvs det onda är borta för den här gången och jag njuter av det. Känner en väldig... lättnad.

Stil i P1idag. Madame de Staël. Samhällsengagemang och esprit. Hålla salong. Det där med att hålla salong har alltid tilltalat mig. Att samla människor och skapa ett forum, en mötesplats, för samtal, nätverkande och idéer. Det skulle jag vilja göra här hemma. Visst vore det väl en trivsam grej; att mötas regelbundet en kväll, eller eftermiddag, och byta tankar och idéer, samtala om aktualiteter, böcker, musik, beskärning av träd, katter eller utomjordingar - ja, allt, helt enkelt? Jag kunde stå för soppa och bröd. Allra helst skulle en sådan tillställning gå av stapeln i ett kök men eftersom mitt kök är ganska litet så kunde biblioteket/vardagsrummet kanske funka?

Inga kommentarer: