fredag 1 november 2013

happy campers

Suddigt, men smygfota är svårt. De RÖR vid varandra.
Synnerligen förbjudet. Det moraliska förfallet
breder ut sig.

Ett par veckor till här och jag skulle vara i mitt livs form. Igår var vi på gymmet igen (träningscykel 40 minuter och inget jeffla tönttempo! och så 30 minuters muskelkrossande på det...) och när det blev alltför olidligt hett vid poolen hoppade (nåja...) jag i och simmade 600 meter. Minst. Jag tappar alltid räkningen på längderna när jag simmar och lägger till några extra, för säkerhets skull. Kan ha varit 700 också, men jag är inte helt säker. Powerlunchen blev en stor spenat-jordgubb-morot-mango-yoghurt-smoothie. Såatte...

Eftermiddagen och tidiga kvällen ägnades åt lite allmänt pyssel, Mike lagade en söthet curry som fick näsorna att rinna, men god var den! Pre-party hos grannen så vi var över där en sväng och drack drinkar och minglade lite och någon hade just varit i Transsylvanien och blivit inspirerad att klä ut sig till Vlad Tepes - pålspetsaren. I övrigt var det en glad blandning hallickar, monster, en Marilyn, någon cowboy och ett pop-quiz som sedan drog vidare till halloweenfest på amerikanska konsulatet. Vi hade inga biljetter och var nog ungefär lika glada för det. Mike har haft en hård arbetsvecka och Matilda och jag har... ehmm... kanske inte haft det fullt så hårt, men en blir trött av sol och träning också... *host*

Att campet här inte är så stort, förresten, kan en ju få en känsla av när jag idag, i affären, inte bara mötte en utan två som jag gjort bekantskap med under veckan här...

Och så var det ju halloween igår och vi hade en skål full med godis men eftersom den här gatan ligger lite avskilt kom det inga ungar och trick-och-treatade. Stackars Mike och Matilda får väl äta upp det själva - eller ge till trädgårdskillen.

Om en liten stund beger vi oss till gymmet (igen!) - måste bara kaffa först - och när vi kommer hem har Mike lovat ha en amerikansk pannkaksfrukost färdig. Sedan ska jag tokpacka och så plockar vi upp en trevlig kompis till M&M och åker över till Bahrain, som fortfarande behöver ett litet eget inlägg, tror jag. Kanske blir det nästa?

2 kommentarer:

Laura sa...

Ha så kul i Brahain! Visa gärna fotot på frukosten ;-)

magda sa...

Haha... glömde! Jag är så KASS på att fota mat! Men... det var GOTT!