onsdag 2 oktober 2013

trying to exhale


Påställda dagar. Möten, samtal, lektioner, frustrationer och skratt, spännande projekt, planering, skrivande, nätverkande, sharing is caring och en kaffe och en stunds avkopplande prat vid lunch och kanske någon överraskning och tankar kring elever och handledning med samtal kring The God of Small Things (och där är jag trött så ini bängen men just de där boksamtalen är så oerhört mycket värda) och minsann om inte jag och min med/mottävlare i tipstävlingen har bytt tips och vinner jag ska jag röka cigarr.

Men när ska jag hinna tänka på och skriva om klimatångest och kärlek? Om ett skevt rättssystem och om vidriga händelser där alla inblandade i någon mån, är offer. Om längtan och drömmar? Om beröm som får mina öron att rödna och om Tiden?

Av ingen anledning alls - förutom möjligen tidens stampede-artade flykt - kommer jag att tänka på Lou Reed's Transformer och... det är helt enkelt den grymmaste, jämnaste, skönaste plattan han släppt. Just sayin'.

Inga kommentarer: