måndag 14 oktober 2013

tlc

Min sköna, goda vän Malin hann ju knappt hoppa på tåget igår innan nästa gästgäng (fast Malin är förvisso inget gäng) dök in. Matilda, Mike och Linus! De skulle egentligen kommit först idag, men att de kunde komma redan igår var ju bara en rolig överraskning! Då blir det ju mer tender loving care!

Ni får inga matbilder men jag tog en meny rakt av ur Titti Erksell Barkers vackra, vackra bok Grön mat från en annorlunda värld och lagade till:

MOZZARELLAGRATINERAD AUBERGINE 
MED PESTO OCH FÄRSK TOMATSÅS
KLYFTPOTATIS
DIJONMARINERADE KRONÄRTSKOCKSHJÄRTAN
ROMANSALLAD MED PARMESANFLAGOR
SVARTA OLIVER
BRÖD

Bara för att det är så himla kul att laga mat, när andra ska äta och inte bara jag själv, så gjorde jag både peston och tomatsåsen själv, och hann baka bröd också! Idag blir det soppa.

Annars rullar livet vidare. Dags för en ny arbetsvecka och det känns lite tungt att inte kunna vara hemma och njuta av att ha "barnen" här. Men vi får umgås om kvällarna (Linus kör hemåt imorgon) och dessutom är det ju bara en och en halv vecka tills jag åker ner och hälsar på hos dem. Eftersom jag inte kan ta med mig hösten ner till Dhahran så får de komma hit och uppleva den! Nu: mugg #2!

Inga kommentarer: