tisdag 15 oktober 2013

snillet spekulerar

I natt har det inte varit så tyst i mitt kvarter. Ett fläktsystem har gått på brutalvolym hela natten, kanske i fabriken på andra sidan järnvägen, kanske i hyreshusen på gatan nedanför den lilla kullen jag bor på. Inte så att jag vaknat av det, men tillräckligt högt för att jag ska ha hört det när jag vaknat till, trots att jag nu slutat sova för öppet fönster. Irriterande och en form av olägenhet som inte känns okej.

Folk blir inte friskare, oavsett vad alliansen tycker om det. Enligt vad som sägsMorronekot fortsätter sjukskrivningarna att öka. Folk mår helt enkelt inte bra och skälen till det kan givetvis diskuteras. Det kan givetvis handla om vanliga mansförkylningar men jag funderar också på om det kan ha att göra med att många tvingats ut i arbete - eller snarare åtgärder - när de rimligtvis borde fått ta hand om sin hälsa i stället? Jag har seriöst ingen aning, men gissa och spåna får en ju göra.

Vi spånar lite på vad som kan tänkas hittas på när jag är och hälsar på Matilda och Mike och en vecka räcker förstås inte långt men jag tror det kommer att bli så himla roligt och bra! Känner mig galet taggad! Och även om jag har härligt flyt nu så kommer det att sitta väldigt skönt med en dryg veckas ledighet.

Inga kommentarer: