söndag 13 oktober 2013

smått overkligt


När hösten är så här galet och oändligt explosiv och allt bara sprakar ljudlöst känns det snudd på... overkligt. Färgerna fungerar allra bäst där de är. Att försöka fånga in dem blir ytterst sällan lyckat. Inte ens alla fotografier som just nu översvämmar bloggar, Facebook, Instagram med fler forum lyckas göra paletten rättvisa. Det ser nästan plastigt ut. Och ändå... så är det just så här vackert det är! Just nu. I en skog, eller trädgård, nära dig. Och nära mig.

Just nu är himlen jämngrå men det dämpar inte färgerna utan gör dem snarare till självlysande flammor. Jag hoppas på en härlig promenad även idag!


Det är också vid den här tiden på året som jag önskar att jag bodde i Stars Hollow. Gilmore Girlland. Emmajävlaboda får duga. Det är till och med rätt perfekt. Det jag saknar är Luke's diner. Och... en Luke.

Inga kommentarer: