tisdag 15 oktober 2013

men för tjyvingen, janne...

I gårdagens SvD kunde en läsa den här artikeln. Just som jag började tycka att majoren kanske hade en och annan liten poäng...

Jag funderar på vad Jan Björklund grundar dylika uttalanden på? Tillbringar han så mycket tid i Riktiga Klassrum med Riktiga lektioner (och inte ministerbesökstillrättalagda, och -störda) att han har koll på hur majoriteten av lärare arbetar här i landet? Är detta retorik för att bemöta bredsidorna från det Johan Kant (jag lägger upp hans senaste text senare idag) kallar PIE? Eller är han bara... korkad? Vad tycker eleverna om detta? Hur upplever de undervisningen och sitt lärande? Svävar de fritt? Jag är inte alltid  heltöverens med honom men oftast gillar jag både det han säger, hur han gör det och framför allt att han gör det, så jag låter Elias Giertz lufta sina tankar här:

ETT
TVÅ


Inga kommentarer: