onsdag 16 oktober 2013

bildoktorn

Shakespearean insult of the day...
Idag ska bilen in till verkstaden igen. Det innebär en morgonpromenad av ett lite längre slag än annars. Med lite tur blir gamla Bettan klar redan idag och då får jag en eftermiddagsprommis också. Synd bara att vägen från och till verkstaden är så urbota trist, där den går mestadels längs genomfarten här i Byn. Men det är givetvis fullt hanterbart. Milt och fint ute, dessutom. Det blir bra!

Jag är så trött om morgnarna nu. Det kan ju bero på att kvällarna är något senare än vanligt, men det får det ju vara värt. M&M stannar fram till söndag och även om vi kommer att ses väldigt snart igen känns det viktigt att få tid tillsammans.

Jag har fortfarande inte fått besked om hur det blir med förstelärartjänsten. Igår var sista dagen för huvudmannen att rekvirera bidraget så jag antar att de bestämt sig, men glömt meddela? Nåväl, det lär ju lösa sig. Förhoppningsvis under dagen, för jag är ju nyfiken på hur det gick. Vissa hintar om att tjänsten är klar har jag ju fått, men jag vill inte ta ut sådant i förskott utan önskar mig ett "officiellt" besked.

Snart dags att dra mig mot dagen. I'll be... back.

2 kommentarer:

ming wan lee sa...

ja, denna Trötthet... jag trodde den försvann ett tag men så lurade den bakom knuten. Rackarn!

tummarna vitnar här, måtte du få besked snart. Och vi med ;)

magda sa...

Ja, jag skulle kunna lägga mig ner och somna nu...

Fortfarande inget besked. :/