onsdag 9 oktober 2013

230 knyck

Innan...
Det hade suttit rätt fint nu med ett par extra timmar på dygnet. Men jag tror ändå att jag är ganska bra i fas. Jag har åtminstone fått klart stolarna ikväll. Burit ut de gamla (de ska kastas) och plockat upp och pysslat lite. Förutom jobbet (möte med IKT-gruppen, massivt med lektioner inkl ett delprov samt rätta en grej till mina industriettor) måste jag imorgon lämna bilen på verkstad, ta en halvlång rask promenad därifrån till jobbet, beställa pellets, komma ihåg att gå och bli klippt, sätta färg i håret, dammsuga och städa undan lite samt skriva klart ni-vet-vad till ni-vet-vad. Sedan är jag i fas. Inbillar jag mig.

Tyget
Men jag har samtidigt så himla KUL! Vi har mycket på jobbet nu. Saker vi måste få att funka ordentligt. Och ändå... mycket skratt och roligheter. Bra samtal. resultat. Och min fritid må verka lite lam ibland, för den utanförstående betraktaren, men jag har kul då också. Att till exempel äntligen hitta äpplestolar en masse och sedan måla dem, hitta Tyget (och så var det dessutom halva priset!) och klä sitsarna och se hur mat- och bokdelen av mitt vardagsrum börjar bli som jag vill ha den... det skänker mig en slags tillfredsställelse. Samt god nattsömn.

... och efter.
Nu ska jag dricka te och sedan väntar min säng på mig.

Inga kommentarer: