torsdag 5 september 2013

telejävlanor

Bra dag. Men utmattande. Och lång. För att kunna ha superextra Fin Fredag imorgon stannade jag kvar extra länge (igen) för att säkra upp alla lösa ändar.

Den tänkta långa promenaden fick bli en kortare. En omväg hem efter jobbet. Varmt, soligt och skönt. Hemma väntade vattning av växter och tvättvikning. Lackning av naglar och försök att följa skolchatten på Twitter. Intressant ämne om elevers motivation och engagemang i sitt eget lärande, men trots mängden av ord blir inte mycket sagt...

Te och knäckemackor medan mörkret faller allt tidigare nu. Jag tänder ljus och försöker hänga lite på facebook men internetuppkopplingen svajar betänkligt igen. Sådant har jag lite kort tålamod med och jag funderar på att byta leverantör. Bloggar från telefonen just nu.

Nu tänker jag krypa ner under täcket och kanske läsa en stund. Än ett tag kan jag sova för öppet fönster. Skönt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Imorgon blir det extrafin fredag! Ses!

magda sa...

Det gör vi!