lördag 31 augusti 2013

meditation

Att skapa något med mina händer, om det så bara är några mobiltelefonfodral, är oerhört avkopplande. Tankarna vandrar fritt och samtidigt är jag helt koncentrerad på det jag har och gör i ögonblicket. Som meditation, för mig. Bra soundtrack och någon mugg kaffe. skön eftermiddag.

Jag läser också. Jeanette Wintersons Written on the Body. Fantastiskt språk och naket om kärleken.

Regnet öser ner. Jag lagar en lätt middag. En bil rullar förbi på gatan med ett regnsvisch och hos grannen B ser det ut att bli fest. Herrfest. Hos Fatima lyser kristallkronan med 100 watt och en annan grannes knallröda solstolar lyser som glada protester mot vädret, där de står kvarlämnade på sin altan. God is dead, sjunger Mikael Åkerfeldt. Jag tänder några ljus.



The Devil's Orchard - Opeth

Inga kommentarer: