fredag 26 juli 2013

sommar, sommar, sommar



Jag har laddat för fortsatt perfekt och stenhårt altanhäng med iskall jordgubbssmoothie, minst lika kylt iste (det är verkligen gott och visst har det en vacker färg?), stickning och Sommar i P1, idag med Ann-Louise Hansson*. Mer sommar än så här kan det knappast bli, i mitt sydöstra hörn av det småländska höglandet (därmed antyder jag att det helt klart blir mer somrigt vid en långgrund sandstrand på bästkusten)!

Synd bara att grannen B just kom hem tidigare från jobbet. För att köra sin dånande trädgårdstrimmer... För helvete, käre granne! Kamma dig!
Tur jag har bra hörlurar.

Ett musikminne från min barndom - ett par mycket mustiga polisar, därtill!





*Varje människa har [minst] en historia att berätta. Jag tänker försöka lyssna på hennes även om hon för övrigt är synnerligen perifer, för mig.

2 kommentarer:

ANNA sa...

Jo det där med Bästkusten...

En annan har ju tillbringat ett gäng timmar idag, på stranden alldeles precis vid havet på just bästaste Bästkusten...

Tyvärr hade jag bara fått med mej en ynkans flaska vatten å på just den stranden finns bara lugn och ro, ingen kiosk eller liknande, så när den var slut (och radion i min telefon envisades med halv sandstorm halv sändning) så gav jag upp.

magda sa...

DET saknar jag! Att vara på just en sådan strand... utan buller och bång. Bara lugnet och vågorna som frasar lite mot strandkanten...