fredag 5 juli 2013

s e m e s t e r, dårå

Jag gör mig ingen brådska efter den gemensamma lunchen, på ett av Byns pizzahak. Går tillbaka till jobbet. Plockar undan alla spår efter de tre senaste veckornas aktivitet. Sorterar arbetsmaterial Slänger en del. Sparar det jag använt som bedömningsunderlag. Pratstund med Annhelen som är inne för några timmar. Har bilen med mig så jag kan klara av ett par ärenden på direkten: proviantera för helgen (skippade helt att köpa godis, men unnade mig ett par goda små ostar), köpa en låda jordgubbar (middag idag...) och ta en sväng på biblioteket.

Molnen börjar luckras upp lite och kanske blir det en stund på altanen senare. Jag borde nog ta en snabbrepa med dammsugaren. Men... så var det det här med lust, då. Kanske gör jag det, för det välbefinnande som ofta infinner sig efter den sortens aktiviteter. Eller inte. Kanske blir det bara ett par glas rött och fortsatt läsning av Under the Dome. Vad vet jag?

Jo. En sak vet jag. Jag måste landa nu. Jag måste ta in att jag kan sova om mornarna (vilket garanterat kommer att få mig att klarvakna vid halvsju...), att jag kan drälla i skogen en hel dag, att jag kan vända på dygnet... Antagligen kickar det in på måndag morgon då jag upptäcker att jag kan... stanna hemma.

När jag avslutat Under the Dome och The Book Thief, så har jag lust att beta av den här högen...


... fast det förstås... en av de två filmerna kanske jag ser redan ikväll. Om jag får lust... ;)



Inga kommentarer: