torsdag 11 juli 2013

på tur...

Jag gillar inte shopping. Det gör jag inte. Men vi var nyfikna på Kosta Outlet eftersom jag hört så mycket om att "alla" fyndar där så vi åkte upp. Jag närde en förhoppning om ett par schyssta skor och kanske en bra jacka för lite blåsiga vandringar. Jag hittade inget sådant. I stället hittade jag ett Modesty Blaiseblock och till exempel en knallröd klänning (det är snart jul igen!) för femtio kronor. Den hade kostat 995...

Av shopping blir en trött och egentligen var det bara en förevändning för att köra en fin sväng upp i skogarna och sedan landa i Ällebäck och The Tea Room. Åke och Maureen har en hel hoper nya, bruna hönor som gör lite konster om de får vindruvor. Det hade vi inga med oss men de var snälla och rara ändå.


Och teet smakade som vanligt underbart, liksom de alldeles, alldeles nybakade sconesen (till vilka hönsen bidragit med überekologiska ägg). Vi satt där en god stund, småspråkade med varandra och Åke och stickade och lyssnade på engelska evergreens från 40-talet...

Hemma igen tog jag och Jenny en rask promenad, på en dryg halvtimme, medan Malin och Katten softade lite. Till middag blev det, med Jennys hjälp, ugnsstekt lax, färskpotatis och grekisk sallad. En god ripasso fulländande upplevelsen. Nu: dags att krypa till kojs med god bok.


Inga kommentarer: