söndag 21 juli 2013

ovanligt vanlig söndag

När jag satt, tidigare idag, på altanen och läste och drack andra muggen av Byns bästa gled en vit Chrysler Voyager uppför gatan. Det var Thomas och Anki som kikade förbi mig på väg till en släkting för att fika. Så jag fick inte bjuda på kaffe men vi fick oss i alla fall en liten pratstund. Trevlans! Jag gillar spontana besök (även om jag fortfarande är i morronrock... ;))

View from a[nother] room. London 2013.
Så småningom vaknade ungdomarna och vi frukosterade tillsammans på altanen innan värmen fick oss att dra oss inomhus. Lite läsning för min del och spelande för Johanna och Andreas. Mer kaffe. Litet telefonsamtal med Jenny som berättade att Katten skött sig så fint, så fint på hela den långa resan upp till Oslo. Och så lite chattande med Matilda kring de senaste turerna med visumtjohejset. Hon pluggar förresten arabiska nu. Good girl!

I stället för att äta en sen lunch körde vi till The Tea Room, som Johanna varit så nyfiken på, och avnjöt Devon Cream Tea. Till min förtjusning arbetar en av mina tidigare elever (som nu tagit studenten) där och hon såg ut att trivas minst lika bra som vi gjorde!

Nu blir det mer läsning och chillande innan det är dags att så småningom ta itu med middagen som vi förhoppningsvis kan äta ute på altanen, nu när kvällsvalkan är i antågande...

Lugnt och skönt.


Inga kommentarer: