torsdag 20 juni 2013

vilja ha vad andra har

Ibland... ser jag något hemma hos en vän... som jag också vill ha. Det skulle till exempel kunna vara en Steinwayflygel, ett olivträd, en gruvligt bekväm soffa eller... en bok. Vid morronkaffet ute hos Erica på torpet i skogen visade hon mig den makalöst vackra och inspirerande Grön mat från en annorlunda värld, av Titti Erksell Barker. Fotona är to die for och boken går alldeles utmärkt att läsa utan att laga ett endaste recept. Men det fina är att en vill läsa... njuta bilderna och laga maten!

Ibland får en härma. Så när jag kom hem kollade jag Bokbörsen och sipåfan om den inte fanns att köpa där.  Idag låg den och väntade på mig i brevlådan. I mycket fint skick! Strax ska jag lägga mig i soffan och njutbläddra i den.

Men först... dammsuga! Det är lite småskräpigt på golven. Jag skyller på Katten. Heh.


Inga kommentarer: