måndag 10 juni 2013

vid dagens slut

Jag går en runda i kvällen. Bara runt ett par kvarter. Inomhus börjar ordningen återställas. Tvätten är vikt och undanlagd. Golven dammsugna och växterna vattnade. Pelargonerna trivs fint nu. Jag läser lite och lyssnar på radio. Har inte ens satt i sladden till teven än. Skönt att vara lite lagom av- och nedkopplad. Funderar på sommaren. Så mycket jag vill göra - så kort om tid (jag gör mig inga illusioner). Goda planer är lagda och tid för att göra ingenting finns också.

Jag tänker på annat också. På härlig och fullständigt underbara omdömen från elever, på ett eftermiddagsmöte som inte alls blev vad jag hoppats på*, på saker det nästan aldrig pratas om (och vad det kan bero på), på hur fint det är när människor kan mötas prestige- och förutsättningslöst för att tillsammans utforska möjligheter och lösningar.

Jag tänker på min cykel, också. Får nog bli en tur i morgon kväll.





*understatement...

Inga kommentarer: