onsdag 19 juni 2013

spanaren & sabotören

Spanaren. På helspänn.
Vi blir allt mera vänner, jag och Katten. Idag, när jag kom hem, kom han springande och mötte mig vid dörren. Beklagade sig lite men fick hjälpa till att packa ur matkassarna, hittade en stor mal som följt med in och jagade den en stund, smakade på den och bestämde sig sedan för att mal inte är särskilt gott. Sedan satt han en stund på en stol och fortsatte småprata.

När jag sjönk ner här i soffan vankade han runt en stund, satt och bevakade gatan på sin pall och föll sedan till föga och hoppade upp och satte sig bredvid mig. Sedan var jag antagligen lite för ouppmärksam eftersom han kröp upp i mitt knä och sedan la sig i en strategisk position som omöjliggjorde både skrivande och slösurfande... Men det gör inget för jag tänker att det betyder att han känner sig rätt hemmastadd nu.

Men tusan vad han fäller. Jag ska borsta honom med gaffatejp, tror jag...

Sabotören. Drygare än Yes...

2 kommentarer:

ming wan lee sa...

han verkar veta vad du behöver och du, du behöver den katten! :D

magda sa...

Ja, det känns så! :)