måndag 10 juni 2013

monday, monday



Att jag sovit tungt och gott precis hela natten behöver väl knappast sägas... Av gårkvällens utlovade åska blev intet vilket nästan gjorde mig lite besviken. Å andra sidan hade jag antagligen inte märkt av det, när jag väl somnat. Vaknade med tungt huvud och lite irritation i halsen (vilket kan vara en lätt infektion men snarare handlar om potensen i det tzatziki jag snodde ihop till middagen igår eftermiddag...). Nå. Inget som inte avhjälps med en skön dusch, där varmvattnet räcker så länge jag vill, och ett par muggar kaffe.

Jag misstänker att det blir en intensiv dag på jobbet. Många lösa ändar som ska knytas upp och dessutom behöver jag börja planera för de tre veckor av sommarskola som väntar nästa måndag. Arbetsdagen avslutas med möte tillsammans med övriga av kommunens IKT-mentorer. Jag har inte riktigt fattat om det är något jag skulle förbereda eller om jag bara behöver vara där?

Status på plantorna: för de som överlevt är läget allvarligt, men absolut stabilt. De kommer att klara sig.


Inga kommentarer: