onsdag 26 juni 2013

mind & soul

Den blicken...

Efter jobbet (jag fortsätter flyttarbetet) är jag faktiskt nöjd med att ha bilen och köra hem. Morgonens regn krävde det (jag avskyr att vara blöt om fötterna) och när jag skulle hem kändes det som om väskan vägde fyra gånger så mycket som vanligt. Eftersom jag bara hade de vanliga gamla grejerna i den var det lite skumt. Eller bara stor trötthet. Troligen det sistnämnda. Sa jag att jag behöver semester snart?

Väl hemma möttes jag i dörren av Katten som var kelsjukare än nånsin. Fixade mig lite lätt, snabb mat, ringde Jenny som är på väg till Sardinien och tillbringade så en god timme i ett trivsamt nätsamtal med en god vän. Väl använd tid. För själ och huvud. Det är lätt att glömma bort att vänskaper måste vårdas och underhållas och att detta är något som ger välbefinnande och en varm känsla av sammanhang. Åtminstone fungerar det så för mig. Ett gott samtal föder goda tankar. Det behöver jag. Det gör mig glad!


Inga kommentarer: