lördag 1 juni 2013

grönt är skönt

Jag hinner bara med att måla det som är under tak (takreglarna, alltså) och en sektion av räcket innan regnet kommer. Lite frustrerande när jag satt av dagen till detta pyssel. Men jag finner på råd och drar fram det slitna cafésetet, köpt för en två-tre år sedan på något billighetsvaruhus. Därför (och möjligen också för att jag glatt struntat i att ta in det för vinterförvaring) är brädorna lite vinda och skacka och jag lägger ner minimalt med underarbete. Tvättar bara av det med lite målartvätt och när det torkat går jag loss på det med den illgröna lackfärgen. Det blir ganska najsigt och det kommer att lysa upp platsen under mitt köksfönster. På loppisen fyndade jag en lila kruka som kommer att bli läckert att ha på bordet.


Nu har jag vispat ihop en fluffig omelett och ätit. Jag väntar på att regnet ska sluta och på att det ska torka upp så jag kan fortsätta måleriarbetet. Fördriver tiden med lite läsning. Jag är snart klar med Bonjour Tristesse.

När jag var på affären i morse spelades ELO i högtalarna där. Det gjorde mig på extra gott humör.

Inga kommentarer: