söndag 16 juni 2013

fantastisk utsikt!

Äntligen! Jag säger äntligen! Mina fönster är rena och blanka på alla fyra sidor! Wohoo! Det känns nästan lite... högtidligt. Puss å tack, Linus!






Under tiden passade jag och Jenny på att kånka ut den tunga, stora porslinsblomman (hoya carnosa) till badkaret och ge den en välbehövlig dusch! Katten a k a Satan följde vårt arbete med en viss skepsis och när Linus visade sig med putsarhölstret fann han det klokt (katten, alltså) att krypa in under soffan och bevaka oss därifrån.


Efter en snabb fika på altanen fick jag provköra Linus nya bil, till macken och tillbaka. Schysst klipp i den motorn! Sedan drog de vidare västerut och kvar blev jag och Satan. Vilken jag framledes lär plåga er med många bilder av, men kommer att kalla... Katten, helt enkelt. När jag dammsög slank han tillbaka till sitt tillhåll under soffan, men nu har vi talat ut och han ligger uppe i soffan bland kuddarna och toksover. Vi ska nog få en fin sommar ihop!



Inga kommentarer: