söndag 2 juni 2013

another sunday morning, park lane

Mitt i natten dundrar det loss. Till och med jag, som brukar sova mig igenom det mesta, vaknar och ligger sedan en god stund och njuter av skådespelet. När det värsta av regnet klingar av och bara blir till ett jämnt brus på det nya altantaket (ljudet mot nya taket är helt annorlunda mot hur det lät mot det gamla) glider jag bort igen.

Och nu känns det som naturen vilar sig lite. Är lite loj och urlakad. Lutar sig tillbaka och tar en cigg, kanske?

Stjärnpelargonen
I köksfönstret står nu pelargonerna i knopp och en del har redan börjat slå ut. Alla är vita men ingen är den andra lik. Rosebud i två, tre varianter, ett par vanliga zonaler, ett par mårbacka och en stjärnpelargon bjuder på fin variation.

På köksbordet: en stor mugg av Byns bästa och ett tänt ljus. Vore det inte så stökigt därute just nu skulle jag ta mitt kaffe på altanen. Där ska bli en del städning och pysslande under dagen.

Inga kommentarer: