tisdag 7 maj 2013

when you find the girl of your dreams in the arms of some scotsmen from hull

Hull är nog ingen vidare stad. Sådär att besöka, menar jag. Eller så har jag/vi helt missat något. Våra två besök blev dock lyckade (även om några fopollsointresserade elever stånkade och gnölade för att de dymedelst visst "tvång" bibringades en smula allmänbildning) och vi vuxna (vilket ju iofs många av eleverna också är - more or less...) åt vår lunch på en solig uteservering. En dryg timmes strosande i ett shoppingcenter kändes dock rätt överflödigt - men det är ju min åsikt.

En sak jag inte kommer att sakna när jag kommer hem till Byn är bussåkandet. Jag mår konstant illa och måste sitta och luta mig tillbaka och blunda mest hela tiden, Vägarna är backiga och slingriga och trafiken lite ryckig. BLEH. Tur jag har iPoden med mig så att jag kan lyssna på musik. Idag blev det en gammal musikkärlek som fick en liten revival.


Inga kommentarer: