torsdag 16 maj 2013

when the going gets tough...

... börjar prokrastinationens mästarinna röra på sig. .

När jag kommer hem står en barbröstad kille och lukar i min ligusterhäck. I shorts och vita tennissockar. Inga skor. Bredvid står vad jag antar är hans flickvän och ser beundrande på hans gossemjuka mage. Det visar sig att min handyman RUT har en liten praktikantslav. Praktikanten vars namn börjar på R gör verkligen fint men det tar ganska mycket längre tid än när RUT gör det. Jag försäkras dock att jag inte kommer att debiteras de extra timmar R lägger ner (han skulle antagligen jobba dubbelt så fort om inte flickvännen distraherade honom). RUT och jag kikar på ligustern och kanske behöver den inte kapas jäms med fotknölarna - åtminstone inte hela vägen. Det vore ju faktiskt ganska fint om den tog sig och blev snygg. Finast hade det ju varit om den varit av den vintergröna sorten, men en kan ju inte få allt...


Efter att ha provianterat inför helgen (stressade jag hade skrivit en minneslapp... som jag glömde hemma... men jag fick med mig allt - t o m grillbriketter och tändvätska) och pratat en god stund med Netti i telefon tar jag raskt itu med allt jag skjutit upp. Plockar rätt på lite grejer på ovanvåningen, städar badrummet, slänger i en tvätt i maskinen, diskar och dammsuger. Vattnar växter och lyckas mot alla odds att inte bara lokalisera den gamla borrmaskinen (tur jag inte köpte en...) utan dessutom en medfaren, men fungerande skruvdragare så att jag kan laga ihop matsalsstolarna. De ska bytas ut. Snarast. Men jag har ännu inte hittat sådana jag vill ha så de får leva ett tag till. Åtminstone över helgen...

Nu tar jag kväller.



Inga kommentarer: