tisdag 28 maj 2013

till topps!

Nu är de igång igen, norrmännen. Idag heter programmet Fjällfolk. Jag börjar funderar på att emigrera. Köpa en fjordhäst och och lära mig åka bortoverski ordentligt. Jag kanske kunde försörja mig på distansundervisning?

Programmet får förströ mig medan jag låter arbetsdagen klinga av. Det är mycket nu. Lektioner, avslut, bedömningar, möten, elever i behov av extra stöd, hoppa in och sitta provvakt en liten kvart, pyssla med skolans FB-sida, samtala med elever som vill prata betyg eller livet eller liksom bara ses lite, dricka kaffe och med en del av tankar och planer redan vara där borta, i höstkanten. Jag tycker om att arbeta så, men jag orkar inte så mycket annat, just nu.

Väl hemma hinner jag i alla fall träffa snickaren en stund, kika på hans arbete och begrunda det faktum att han säger sig bli klar i morgon. Jag tycker det ser ut att bli en lång arbetsdag för honom. Är han kvar när jag kommer hem ska jag bjuda honom på en mugg kaffe. Han säger att det blir fint väder i helgen och för min del betyder det mer målning. Trävirket ska grundmålas. Och... nu har jag äntligen en trappa från min altan ner i trädgården! Den ska oljas!

Stairway to... min altan!

Inga kommentarer: