fredag 31 maj 2013

redan?



Veckorna flyger undan. Om en vecka befinner jag mig i Blekinges sydvästligaste hörn tillsammans med en sisådär 35000 andra. Så här dags på dagen brukar det vara nästan tyst. Till och med Gråhundsgrannarna från Älvdalen har gett upp och stängt ner PA't, dragit ur sladden till våffeljärnet och krupit till kojs. Det där gänget är ju ett jag ser fram emot att träffa, liksom en del annat löst folk. Varma, trevliga och glada människor. Och säkert blir det en del bra musik också. Men... ja... eller... äsch.

Frisk och härlig vårmorgon. Eller snarare försommar. Grönskan är tät och frodig, svalor flyger högt över huset och det blommar överallt. Igår när jag kom hem noterade jag att en av mina pioner har en stor fet knopp som kanske slår ut redan nu i helgen. Underbart!

Det är alltså redan fredag. En Fin Fredag, förstås. Trivsam myslektion med ENG05, fredagsfika med kollegorna och även om ett par slutprov återstår för några firar Komvux sin avslutning idag och där tänkte jag vara med en stund. Däremellan och efter ska jag givetvis livrädda ett par medlemmar av vad jag kallar "de sista dagars heliga"... elever som av olika anledningar (giltiga eller ren och skär prokrastination) har något litet moment kvar. Och, ja just det... en distanselev ska göra prov idag, också. Jag behöver nog inte vara orolig att jag ska behöva få ledförslitningar av tumrullning, i alla fall... I själva verket har jag redan jobbat en stund - läst och bedömt två mindre litteraturuppsatser som lagts i dropboxen under den sena gårkvällen...



Inga kommentarer: