lördag 4 maj 2013

jobblördag

Whitby

Igår kväll... nätåtkomsten funkar inte om kvällarna här. Antagligen beror det på att huset är byggt enbart i sten, är två meter brett och nittitre meter högt och den enda routern står nere i källaren, där matsalen/baren/Stewarts & Angies vardagrsum/loungen är. Det funkar bra här på första våningen men redan en trappa upp börjar det vingla betänkligt. Jag bor på tredje, eller om det är fjärde. Det är svårt att veta eftersom våningarna är... halva? För mig, som alltid annars är uppkopplad (även om jag kanske inte hela tiden utnyttjar detta) är detta en källa till viss frustration. Vad händer ute i världen - bortom det jag kan se via BBC:s filter? Detox, baby. Detox.


Idag skiner solen över Scarborough och nagellacket jag köpte i Whitby var inte riktigt som jag trott utan med löst blått glitter i transparent lack vilket gör att naglarna idag är en smula psykedeliska.

Strax frukost och sedan bär det av mot York. Vi ska besöka The Minster och även om jag inte är det minsta troende så kommer jag inte bara att slås av det sakrala, vackra och storslagna utan också tända ett ljus för P, precis som jag gjorde förra året. Fullständigt irrationellt, men... jag saknar honom. Jag saknar hans fantastiska musiktips, våra hetlevrade diskussioner och våra vandringar. Jag saknar vår vänskap. Han är givetvis varken i någon himmel eller någon annanstans. Möjligen har han gått upp i brahman, världssjälen, och är en del av alltet. Jag kan helt enkelt inte ta in att han inte finns.

Nu: frukost! Yoghurt och weetabix, scrambled eggs & bacon. Kaffe. Pressokaffe. Det funkar.


Inga kommentarer: