fredag 24 maj 2013

jag klarar mig själv, tack

Vanligtvis tycker jag det är skönt och gott att komma hem till mitt tysta hus. Möjligen hade det varit trevligt att välkomnas av två lättjefulla katter och ett par överlyckliga hundar. Men just ikväll är en sådan kväll då jag skulle vilja ramla hem, landa i soffan och bli serverad ett glas vin av någon som redan står i köket och pysslar med något läckert men lättsamt. Lite musik och kanske massage vid tinningarna. Kill i nacken hade också funkar fint. Katter och hundar är inte så bra på just sådana grejer. Fast de är fina att sova med, det är de.

Sådana vill jag ha.
[Här skrev jag om en liten empirisk studie jag gjort på min arbetsplats den här veckan. Sorgligt nog blev utfallet just som jag hade trott. Sedan tog jag bort mitt skriv. Hade jag haft en matlagande nackkillare här kunde han fått veta och så kunde vi ältat det en smula innan vi tog oss ett glas vin och skrattade bort alltihop.]


Inga kommentarer: