lördag 4 maj 2013

if it's worth reading it's worth buying



York. Intressant och galet mysig stad. som jag dock hellre upplever en vanlig vardag än en lördag, när det dessutom är bank holidayhelg. Fast jag tror eleverna gillade trängseln, gycklarna, säckpipsorkestern (som enligt Patrick inte var ett dugg skotska utan kom från ett samhälle här i Yorkshire), gatumusikanterna och shoppingen. Många uttryckte också sin uppskattning över den mycket vackra York Minster. Tyvärr pågick renoveringar så de fick inte se det största blyinfattade fönstret av dem alla - det i östra koret som är stort som en tennisplan.

Själv fick jag tips av Patrick (jag säger ju att han är bästa guiden!) om en bok och lyckades, med hjälp av två killar inne på bokhandeln, hitta det sista exemplaret de hade i lager. Mer om den vid annat tillfälle. Det, och en liten anglikansk rosenkrans, summerar väl ungefär mina inköp. Jag kan ha gått förbi Boots också och köpt någon produkt från No7, också. Och eventuellt ett nagellack. Eller två.

Middag strax och sedan är det liksom på'at igen. No rest for the wicked.

Inga kommentarer: