tisdag 7 maj 2013

fopoll


OK. Lite sliten är jag allt. Det kostar på med tidiga morgnar, fulltecknade dagar och detta ständiga nötande av asfalt. Samtidigt är det fint att vara här. Vi har trevligt tillsammans, vi upplever och vi lär känna varandra på nya sätt. Ser nya sidor av varandra.

Idag blir det Hull. The Deep, fri tid på stan och sedan studiebesök på KC Stadium, hemmaplan för Hull City FC Tigers som gick upp i Premier League i lördags, och tio av våra elever, tillsammans med lärare K-J och rektor Ulf var där, jublade, stormade planen med 25000 andra, efteråt. Idag blir det antagligen ett kärt återseende för dem, och så får de ju dessutom kika bakom kulisserna...
(Och det här är väl ungefär så mycket sport det blir i den här bloggen i år...)

Jag tycker om att vara på resande fot. Jag gillar att ha mina saker samlade på ett enda ställe, som i en resväska, och att möta nya intryck. Försöka se mig själv lite utifrån. Uppskatta det jag har hemma. Reflektera. Vara en iakttagare ibland och en deltagare ibland. Sitta på ett trottoarcafé i timmar och betrakta människor. Spinna historier kring dem. Sådant blir det ju inte särskilt mycket tid på en sådan här resa men den triggar mig i gengäld att tänka på, och skissa upp planer för, framtida resor jag vill göra. Snart sommar...