söndag 26 maj 2013

den bästa huvudkudden

Det var nog inte 2010-talets FB/Instagramtjejer
som  uppfann the duck-face, va'? ;)

Någon, vars blogg jag läser, sa en gång att glömskan är den bästa huvudkudden. Andra påstår att det handlar om gott samvete. Själv tror jag att total fysisk utmattning kan vara en uppstickare. Jag somnade halvtio igår. I sängen, faktiskt. Jag hade tänkt läsa lite men vaknade efter någon timme med magasinet inknölat mellan ansiktet och kudden. Sänglampan rakt i ansiktet. Ordnade till och somnade om. Hårt. Tungt.

När jag var nere i köket och fixade kaffet, för en stund sedan, passade jag på att kolla till altanen. Om ljusgrå rostgrund såg prydligt ut igår ser vitlack nästan färdigt ut! Frågan är nu om det behövs målas en gång till, eller inte. Och hur vädret artar sig. Jag får väl se. Nu mulnar det på ute och jag är tillbaka i sängen med kaffemugg, böcker inom räckhåll och Stil på radion. Idag bland annat om Brigitte Bardot. Det är det jag gillar med det här programmet. Nutidskoll men alltid med historik och backspegelsglimtar.

Jag ska inte vara helt inaktiv idag, även om jag kanske slipper måla mer. Några pelargoner ska planteras om, tvätt ska tvättas och lite annat ska pysslas med. Men inte än. Än ska jag helga vilodagen en stund till. Som fan!

2 kommentarer:

ming wan lee sa...

jag tror på kombinationen men för att kunna glömma behövs rent samvete och där ingår hårt arbete ;)

magda sa...

Hehe... nu har du sådär rätt igen!