tisdag 21 maj 2013

dagen som idag är

Ett hysteriskt lugn. Uppjagad stiltje. Hyperventilerande slacking.

Ungefär så. Min dag. Och inte har jag fått särskilt många uppsatser lästa. Men jag har haft muntlig examination med en grupp komvuxelever, en pratig lektion med nior, samtal med kollegor, arbete med skolans FB-sida (som inte varit i sådant skick att vi velat skylta med att den ens finns, tidigare... men nu börjar den arta sig), firande av en femtioåring och en hel del annat. Men inte så mycket uppsatsläsning, som sagt var...

Väl hemma kan jag konstatera att snickaren hållit sitt löfte och både fått ner tak och räcken och kört väck skrafset. Nu är det min tur. Skrapa, stålborsta, måla. Men... det ösregnar. Det har det gjort hela dagen och enligt väderskådande kollegor ska det fortsätta till fredag. Hmm. (Det har också satt P för min tänkta promenadrunda...)




Apropå både mitt skriv i morse, om upploppet i Husby, och om de tankar vi bytt - jag och en mycket uppskattad läsare - i kommentarsfältet så ramlade jag över ett bra blogginlägg, på Facebook. Det finns att läsa här!

2 kommentarer:

ming wan lee sa...

tack för den eminenta länken, Magda!

magda sa...

Vassego! Jag tycker hans skriv är nyanserat.