lördag 25 maj 2013

bonjour tristesse...


Lundströms bokradio börjar ny bokcirkel: Bonjour tristesse av Francoise Sagan. Jag har läst de fem första kapitlen och det är intressant att lyssna till Petters och Jenny Jägerfelds funderingar kring boken. När jag tänker på att Sagan var arton år när hon skrev boken är det svårt att inte bli impad... Språket känns på en gång både moget och autentiskt brådmoget...

Dagen lovar annars att bli planenlig. Solen skiner och en frisk vind fläktar vilket garanterar att jag om en dryg timme kommer att befinna mig uppflugen på en ganska hög trappstege (vilket jag inte gillar) i full färd med att stålborsta stomme och räcke på altanen. Sedan ska det målas med rostskyddsfärg. Övermålningsbar efter sex timmar vilket gör att jag kallt räknar med en första överstrykning framåt sena eftermiddagen eller tidiga kvällen. Snickaren är tillbaka på måndag morgon och då bör mitt arbete vara klart...

All proviantering är undanstökad så jag behöver inte bege mig "fram" på Byn, och telefonen fullpetad med olyssnade podcasts. Och så har jag ju annars världens längsta, och mest varierade, spotifylista att glädja såväl mig som grannarna med.

Inga kommentarer: