söndag 28 april 2013

utsikt från min soffa...

På Kunskapskanalen idag gick (går) ett galet program om Nordlandsbanan. Resan från Trondheim till BodØ  tar tio timmar och filmen upplevs i realtid, fast den är filmad genom fyra årstider. När jag började frysa ute på altanen gick jag in, satte på teven och la mig i soffan under en filt. Slötittade lite på filmen - jag skulle gärna göra en lång tågresa, jag älskar att åka tåg, och gärna norröver! - och somnade sedan gott, någon timme. Hur gött som helst.

Sedan slängde jag i sista maskinen tvätt och lagade mig en god middag. En stor driva fint skurna grönsaker och en biff av fint malen, mager nötfärs och så lite goda krydderier på det. Gott så.

Nu ska jag ha tevekväll och jag tror jag ska ge mig själv ett skönt fotbad, dessutom. Det är skönt att köra ner fötterna i hett vatten, med något fint salt i, och så bara slappna av. Fundera över så vitt skilda saker som scientologi (religion eller rent geschäft?), naturlivet på den arabiska halvön och intressanta författare... det blir en bra avrundning på helgen.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att du spelar Quicksilver Messenger Service. Så bra!!!

magda sa...

Det kan du ta åt dig äran för. Jag beställde f ö några CD, men leveransen är långsam. Tur det finns Spotify & YouTube.