lördag 13 april 2013

stalins kossor

Lördagsmorgon i Byn. Det gråa bäddar in husen och dämpar alla ljud. Jag funderar på min dag. Jag får se vad jag gör av den.

På köksbordet ligger beskrivningen av de tuffa rockvantarna. I min Dropbox ligger Boken. Nyinköpta CDar väntar på lyssning. Jag kommer nog på något...

Sofi Oksanen i Lundströms bokradio. Hon pratar om historia och om nya boken När duvorna försvann. Jag har läst hennes böcker under det senaste året och förutom att hon är en berättare av rang så är hon också grundligt påläst och har gett mig helt nya bilder av människorna på andra sidan Östersjön och av Estlands historia och nu.

Marie Lundström säger att detta inte är hennes bästa* bok, men jag ska ändå skaffa mig den och läsa.


*Svårt att välja mellan Stalins kossor och Utrensning - men om jag måste... Utrensning.

Inga kommentarer: