tisdag 9 april 2013

iskallt

Meteorologen i min morronteve lovar att värmen nu är på väg. Det vore ganska trevligt. När jag kikade på termometern i morse visade den minus åttakommafyra. I och för sig tillbringar jag mina nätter under ett stort, varmt duntäcke - men visst vore det skönt om snön kunde försvinna från tomten så jag kunde räfsa upp och snygga lite? Göra något åt häcken utåt gatan. Sitta i solen på altanen och fika. Tvätta bilen utan att behöva fundera på om allt ska frysa ihop.

Tisdag. Full speta genom arbetsdagen. Lektioner, handledarmöten, planering och så avrunda med arbetsplatsmöte. Det är tänkt att jag ska visa några digitala-verktyg-i-lärandet-grejer. Det jag skulle visat när vi hade studiedag men inte hann. Idag känner jag mig inte lika taggad, men det kommer säkert att bli kul ändå. Jag får kolla igenom prezin, bara, för jag minns inte riktigt upplägget...


Idag tänker jag också ta reda på hur en gör QR-koder!

Inga kommentarer: