lördag 6 april 2013

hålligång

Projekt Inte Sitta Stilla För Då Kan Jag Inte Röra Mig funkar, än så länge. Jag har fått på en maskin tvätt, pallat upp datorn i ståhöjd så jag kan spotifya (verb?) och jag har tagit en bilpromenad till handelsträdgården i Duvemåla, där jag köpte minipenséer. Till skillnad från vanliga dito tål de nattkyla ner till 7-8 minusgrader så jag hoppas de ska klara sig.


Lite fler fröer har blivit satta också. Basilika, timjan och slätbladig persilja. Jag har en plan för en odling på altanen, mot solväggen där. Lagom trädgård.



Och så har jag dammsugit upp de japanska snacksen. Köpt några CD och lagt in några andra i iPoden.

Nu tror jag det får bli en vanlig promenad. Det är en fin dag. Sedan hem och knapra Panodil och se om jag kan sitta en stund, så jag kan virka vidare på de där kärleksknutarna.

Inga kommentarer: