fredag 19 april 2013

full speed ahead

Vad hände? Redan fredag? Intressant hur tid kan upplevas så subjektivt beroende på vad som händer inom dess ramar.  Idag ska projektarbetena redovisas - spännande! - och sedan lär det väl lugna sig. (Yeah right. As if... ;)) Fredagsfika blir det också.

Ute skiner solen och medan jag sitter här i mitt kök och njuter Byns godaste fylls jag av ambitiösa planer för eftermiddagen. Jag vill ut och gå. Jag ska tvätta bilen. Äntligen, äntligen räfsa i trädgården. Ta ett röj även inomhus. Köra en tvätt. Fixa med pannan och pelletsen (jag får väl brodera mig en skämskudde för jag kör fortfarande på el...). Göra allt detta innan jag unnar mig att sjunka ner i soffan med ett glas rött och kanske se en bra film. Eller Jane Austen. Vi får väl se hur det blir...

Nu spirar och gror det i alla mina sålådor utom den grekiska oreganon. Pelargonfröna jag fick av Ulla har inte heller satt fart än. Och jag har fått - och accepterat - en offert på altanrenovering som ska utföras i slutet av maj. En lättnad. Måtte det bli en fin altansommar med lata dagar, ätbara saker i stora krukor och goda vänner!

Men än är det april. Och Fin Fredag. Arbetet väntar. Känner kaklet mot fingertopparna.




Inga kommentarer: