söndag 14 april 2013

färganalys?

Jag trodde jag hade en borrmaskin. Uppenbarligen har jag drömt det. Så jag får väl köpa en. En borrmaskin är ett oundgängligt verktyg i ett hem. Nu ska jag inte randomborra utan ge mina s k "matsals"-stolar första (sista) hjälpen. De är pluggade och limmade och de håller inte och eftersom Äppletstolar, varav det förut gått tretton på dussinet, plötsligt är helt osynliga på traktens loppisar så måste jag fixa dem så de håller ihop ett tag till. Jag vill helst inte att blodvite uppstår när jag har gäster. Det blir så kladdigt.

Frågan är nu vilken färg jag ska ha?
En manligt blå?
Alltid rött - alltid rätt?

Vårens modefärg - knalligt orange!
Eller ljuvligt rosa - med matchande skyddsglasögon?
Ständigt dessa beslut...


6 kommentarer:

Silke sa...

Jag skulle gå för den rosa ;-)

magda sa...

Heh! Jag har kanske omvända fördomar bara... eftersom jag tycke den ser lite mindre potent ut..? ;)

magda sa...

... och en borrmaskins främsta företräde måste väl ändå vara att den är urstark?

Silke sa...

Aha! Låt oss ha ett omvänt samtal skulle du alltså se på en borrmaskin som ett ehm - fortplantningsorgan? Och vad är det för fel på rosa då då?

magda sa...

Egentligen är det inte färgen. men kolla på sjävla maskinen. Något litet batteridrivet klent som ska borra små hål i likaledes klena underlag. Tjejsaker som att borra hål i små hobbyprojekt...

magda sa...

"sjävla"? :D