måndag 8 april 2013

charged

 
Äntligen måndag! Som jag har väntat! Eller... nej... faktiskt inte. Men det känns helt okej, ändå. Jag har verkligen bara ägnat mig åt mig själv (ingen annan gör det, ju) och har rört på mig, vilat, pysslat, läst, sett filmer, njutit gott sällskap (Agneta & Erica förra helgen... och det känns... signifikativt att det är två utomsocknes som stått för det) och i största allmänhet varit ledig utan att behöva känna andras krav på mig. Jag behövde det. Nu är jag laddad!

Det blir till att dra på spikskorna direkt (fast egentligen slänger jag nu undan vinterstövlarna till förmån för Converse). Lektioner, möte med Englandsgruppen, 80%-seminarie för fyra elever som verkligen inte kunde innan lovet, förbereda kommande utvecklingssamtal och annat arbete och så veta att om tre veckor drar vi på den årliga Englandsresan. Tjohej!

Det har varit kallt ute i natt igen. Minus 7.8 grader visade termometern i köket vid sextiden. Men solen kommer att värma under dagen. Det vore skönt att se de sista snöresterna försvinna.

Medan jag dricker mitt heta nybryggda surfar jag runt lite på Facebook och förundras över hur många som gör uppdateringar mitt i natten... sådana jag vet ska arbeta, eller plugga idag. Hur orkar de? Själv måste jag med nödvändighet trilla i säng senast tio om jag ska arbeta dagen efter - och helst somna på studs. 

Inga kommentarer: